Connect with us

Marketing afiliacyjny – definicja i korzyści

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny – definicja i korzyści

Marketing afiliacyjny niesie ze sobą wielkie korzyści oraz możliwości każdej firmie, która chce skutecznie reklamować się w internecie. Jest to szczególnie ważne dla przedsiębiorców zajmujących się handlem online. Co ciekawe, wiedza na jego temat wciąż jest w naszym kraju stosunkowo niewielka. Zmienia się to z roku na rok, ale póki co wielu polskich przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wielkie korzyści można z niego wyciągnąć. Oprócz skutecznego reklamowania towarów i usług, takie działania marketingowe pozwalają też na uzyskanie rozległej sieci kontaktów.
Trudno jest jednoznacznie zdefiniować pojęcie afiliacji, bowiem wszystko zależy od konkretnej sytuacji, w której mamy z nią do czynienia. Mówiąc ogólnie, pojęcie to oznacza współpracę pomiędzy różnymi podmiotami, z których każdy może wnieść do projektu coś innego.

W odniesieniu do marketingu, takimi podmiotami nazywamy reklamodawców, zamierzających skutecznie reklamować określone usługi czy produkty. Drugim rodzajem podmiotów są wydawcy – ich potencjał tkwi w kierowaniu klientów w stronę reklamowanego produktu czy usługi. Wydawcy posiadają na przykład bogate bazy mailingowe, które można wykorzystać w celach reklamowych oraz serwisy internetowe różnych wielkości. Nie musisz posiadać milionowej publiczności aby skutecznie zareklamować kogoś w sieci – dotrzyj tam gdzie masz największą szansę na sukces i buduj markę w swojej branży.

Współpraca ma na celu lepsze zareklamowanie danego produktu, usługi bądź samej marki. Wydawcy mają za zadanie przekonywanie klientów do zapoznania się z ofertą, na przykład poprzez zamieszczanie u siebie artykułów sponsorowanych, które w zgrabny i nienachalny sposób, zareklamują produkt lub usługę. Kiedy potencjalny klient przeczyta taką treść i kliknie we wskazany link, zostanie przekierowany do sklepu, gdzie będzie mógł zamówić daną rzecz. Za każdą udaną sprzedaż wydawca otrzymuje prowizję o określonej wysokości.

Afiliacja to rozwiązanie sprawdzające się w wielu branżach. Najczęściej stosuje się ją w szeroko pojętej sprzedaży – jest bardzo skuteczna dla sklepów internetowych. Dobrze sprawdza się też w branży turystycznej do reklamowania ofert wycieczek.

Marketing afiliacyjny przynosi wiele korzyści. Dla wydawców jest to łatwe rozliczanie się – reklamodawca oferuje określone pieniądze za określone efekty. Sam reklamodawca zyskuje dzięki temu skuteczną reklamę, która przynosi widoczne korzyści po krótkim czasie. Pozwala to też na budowanie rozległej sieci kontaktów z wydawcami, z której można skorzystać w razie potrzeby. Dzięki temu szybkie zorganizowanie kampanii reklamowej jest znacznie łatwiejsze, bowiem reklamodawca z góry wie, do kogo powinien się zgłosić. Rozliczanie się z takich działań jest łatwe i przyjemne również dla reklamodawcy.

Największe sieci afiliacyjne działające w internecie prowadzą działania na różne sposoby, z których mogą korzystać reklamodawcy. Można je podzielić na cztery podstawowe grupy. Search, czyli reklama w wyszukiwarkach internetowych. Content to treści reklamowe zamieszczane na blogach i innych podobnych portalach. Display to reklama oparta na bardziej zaawansowanych metodach, często silnie spersonalizowana. Email to działania prowadzone przez pocztę elektroniczną.

Marketing afiliacyjny jest zatem bardzo korzystny zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy. Dodatkowo budując sieć kontaktów można liczyć na stałą współpracę z wieloma podmiotami.

More in Marketing afiliacyjny

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top