Connect with us

Coraz więcej seniorów jest aktywnych w sieci – jak trafić z dobrą reklamą?

Marketing internetowy

Coraz więcej seniorów jest aktywnych w sieci – jak trafić z dobrą reklamą?

Reklamy powinny być dobrze przemyślane i trafiać do odpowiednich grup osób. Seniorzy coraz częściej spędzają czas w sieci – w 2015 roku w Polsce aż 8,8 mln osób powyżej 55 lat korzystało z Internetu. Szacuje się, że do 2050 roku ta liczba wzrośnie do 13,7 mln. Co interesuje starsze osoby, jak spędzają czas w Internecie i co najważniejsze – jak trafić do nich z odpowiednim przekazem?

Nowoczesna technologia i seniorzy

Przez ostatnie trzy lata liczba posiadaczy smartfonów po 65 roku życia zwiększyła się dwukrotnie. Popularność tych urządzeń rośnie z roku na rok, jednak najczęściej przez te osoby używane są do podstawowych czynności, czyli wykonywania telefonów i wysyłania smsów. Aż 2/3 użytkowników w kategorii 65+ w ogólnie nie korzysta z mediów społecznościowych za pośrednictwem telefonu, a 1/4 nie pobiera żadnych dodatkowych aplikacji. Jak wyjaśnia agencja interaktywna Kerris, osoby te za główny powód nie korzystania z udogodnień podaje trudną obsługę. Zdecydowanie wolą korzystać z większych komputerów. Uczą się obsługi głównie przy pomocy znajomych, dzieci lub wnuków.

Internet – narzędzie przede wszystkim funkcjonalne

70% osób po 55 roku życia korzysta z Internetu codziennie. Przede wszystkim szukają informacji i wiedzy, między innymi na temat swojego hobby. Internet to narzędzie praktyczne – dzięki niemu mogą robić zakupy, porównywać różne oferty i dzięki temu wybierać te najlepsze. Seniorzy mogą wybrać tańsze produkty, niż te dostępne stacjonarnie. Popularne są również zakupy biletów zarówno na samolot i pociąg. W przypadku odzieży i butów, wolą tradycyjne sklepy – obawiają się zakupów online, ponieważ istnieje ryzyko, że rzeczy nie będą dobrze pasować i trzeba będzie je zwrócić.

A co z mediami społecznościowymi?

W grupie seniorów bardzo popularny jest YouTube. Jeśli chodzi o media społecznościowe, wyrażają niezadowolenie co do pojawiających się tam treści, które często są wulgarne. Kultura jest dla nich bardzo istotną kwestią i często właśnie to jest powodem nie korzystania z popularnych mediów.

Reklamy dla Seniorów

Seniorzy nie życzą sobie nachalnych treści. Nie podobają im się pojawiające się wszędzie reklamy, które przeszkadzają im w przeglądaniu sieci. Od tych klasycznych reklam zdecydowanie bardziej odpowiadają im treści pojawiające się podczas korzystania z YouTube.

Przekaz reklamowy dla Seniorów – wnioski:
– Coraz więcej starszych osób korzysta z sieci, w większości wolą jednak komputery od smartfonów
– Seniorzy coraz częściej porównują oferty w Internecie i podejmują rozsądne, świadome decyzje
– Internet służy do zdobywania informacji oraz wiedzy. Według badań KasperskyLab osoby powyżej 55 lat bardzo ufają treściom, które znajdują w sieci. Sprawdza się więc content marketing oraz marketing szeptany
– Seniorzy dobrze znają treści reklamowe pojawiające się w prasie oraz telewizji, dlatego nachalne treści w sieci zazwyczaj wzbudzają w nich niechęć
– Mimo coraz większej świadomości na temat nowych technologii, Seniorzy nie wykorzystują jeszcze możliwości Internetu w pełni

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top