Connect with us

Efektywna reklama w internecie – jak uniknąć błędów?

Marketing internetowy

Efektywna reklama w internecie – jak uniknąć błędów?

Reklama jest dźwignią handlu, jednakże na odniesienie sukcesu składa się kilka elementów. Jeśli któryś z nich zawiedzie, osiągnięcie celu wydłuża się w czasie i staje się znacznie trudniejsze. Tak więc nie wystarczy mieć dobrze napisany tekst reklamy, gdyż trzeba go jeszcze dobrze zaprezentować w celu przyciągnięcia uwagi odbiorców. Zadbanie o marketing w sieci jest przy tak ogromnej konkurencji podstawą, jeśli firma chce się wybić ze swoją ofertą. W związku z tym przedsiębiorcy powinni skupiać się na intensywnej promocji swoich produktów w sieci. Niestety nadal często popełniają oni błędy, przez co muszą zmierzyć się z negatywnymi konsekwencjami swoich nieprzemyślanych działań. Niewłaściwa promocja może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego, a więc wyrządzić więcej szkód niż jej brak. Jakich błędów należy unikać, aby reklama w Internecie była efektywna?

Chcesz aby twoja reklama była skuteczna? Unikaj tych błędów

Przedsiębiorcy inwestują w reklamę w sieci w celu zwiększenia sprzedaży i budowania świadomości marki. Jednakże kierowanie swoich usług do szerokiego grona odbiorców mija się z celem. Podobnie jest ze stosowaniem bezosobowych komunikatów reklamowych. Jakich jeszcze błędów marketingowych należy się wystrzegać?

1. Źle określona grupa docelowa

Każda firma powinna sprecyzować, do kogo skierowane są oferowane przez nią produkty czy usługi. Promowanie ich na oślep mija się z celem. Zakładanie, że wśród dużej grupy odbiorców znajdzie się ktoś zainteresowany ofertą, jest skazane na porażkę. Oczywiście znajdzie się pewnie ktoś, kto postanowi skorzystać z promowanego produktu, jednakże nie ma co liczyć na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Marketing skierowany do niewłaściwych osób to dużo niepotrzebnego wysiłku, który niekonieczne się opłaci.

2. Zamiast pisać o korzyściach, skupiasz się na cechach produktu

Jako, że na rynku nie brakuje rozmaitych dóbr materialnych, to w celu wybicia się ze swoją ofertą, należy się wyróżnić i zainteresować potencjalnego klienta korzystną dla niego ofertą. Same cechy nawet najlepszego produktu się nie sprzedadzą. Klienta mało obchodzi kupienie sprzętu o takiej czy innej mocy. Ich interesuje, aby brzmienie muzyki z owego sprzętu było słyszane również przez sąsiadów. Należy pisać o korzyściach wynikających z cech produktu.

3. Cena na pierwszym miejscu

Kolejnym błędem jest podawanie ceny przed opisaniem korzyści i cech produktów. Klient musi wiedzieć, na jakie profity może liczyć, decydując się na zakup danej rzeczy.

4. Klient na drugim miejscu

Jako, że klienta nie obchodzi dobro firmy, ale własny zysk, to wychwalanie własnych produktów nie zagwarantuje sukcesu. Klientowi należy pokazać, na jakie korzyści może on liczyć, decydując się na zakup danego produktu.

5. Brak kontaktu

Niektórzy reklamodawcy myślą, że odbiorca zainteresowany promowanym produktem niezwłocznie zacznie szukać na własną rękę informacji o nim. Brak kontaktu sprawia, że potencjalny klient nie wie jak zamówić ten produkt, a więc z niego rezygnuje.

6. Jedna grupa reklam

Okazuje się, że tworzenie jednej gry reklam o jednakowej treści i naszpikowanej duża ilością słów kluczowych również nie jest dobrym rozwiązaniem. Powinny być one podzielone tak, aby prezentowały szeroką gamę promowanych produktów.

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top