Connect with us

Czy Google Chrome zacznie domyślnie blokować reklamy?

Marketing internetowy

Czy Google Chrome zacznie domyślnie blokować reklamy?

Już od połowy lutego Google w rozwijanej przez siebie przeglądarce Chrome wprowadzi blokadę niektórych formatów reklam. Treściami blokowanymi przez program będą te niespełniające wymogów nakładanych na wydawców przez Coalition for Better Ads, czyli jedną z największych organizacji zrzeszających reklamodawców, wydawców i stowarzyszenia medialne z UK, Francji, USA i Niemiec.

Nowa funkcja Chrome ma pojawić się już w połowie lutego. Początkowo przyjęte zostanie, iż blokada treści reklamowych na konkretnej stronie będzie zastosowana dopiero w wypadku, gdy natarczywe reklamy będą pojawiać się w więcej niż 7,5 % wyświetleń serwisu. Z biegiem czasu normy mają być coraz bardziej zaostrzane – próg tolerancji będzie zmniejszał się kolejno do 5 % i 2,5 %.

Google zapowiedziało, iż blokady zostaną wprowadzone jedynie na reklamy niespełniające wspomnianych standardów oraz te, które poprzez swą irytującą formę, skłaniają użytkowników do instalowania rozszerzeń takich jak AdBlock. Badania prowadzone przez reklamodawców wykazały, iż za najbardziej irytujący rodzaj reklamy internetowej ludzie uznają tzw. pop-upy, czyli wyskakujące reklamy, przysłaniające treść witryny oraz filmy wideo z włączonym dźwiękiem.

Jak ma wyglądać proces blokowania treści reklamowych?

Google poinformowało, iż reklamodawcom zostaną udostępnione odpowiednie narzędzia do zarządzania treściami marketingowymi. Mają one umożliwiać sprawdzenie samemu czy reklamy spełniają określone przez korporację kryteria. Gigant rynku wyszukiwarek już teraz tworzy specjalne raporty odnoście treści reklamowych dostępnych na stronach. Jeśli dany serwis nie po otrzymaniu takiego raportu nie wprowadzi poprawek w okresie 30 dni, widoczność wszystkich reklam zostanie wyłączona. Stosowane kary będą dość surowe – nawet jeśli tylko jedna reklama nie spełni standardów blokadzie ulega całość treści marketingowej.

Continue Reading

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top