Connect with us

Google i Facebook na szczycie rankingu Zenith

Marketing internetowy

Google i Facebook na szczycie rankingu Zenith

Agencja Zenith opublikowała raport, według którego w 2016 roku aż 20% budżetu reklamowego w skali całego świata stanowiły koszty reklamy w Google oraz na Facebooku. To oznacza, że wynik ten ogromnie wzrósł w ostatnich latach. W roku 2011 było to zaledwie 11%.

Raport Top Thirty Global Media Owners to ranking firm mediowych największych na świecie. Obecna edycja oparta została na przychodach z reklam, jakie osiągnęły firmy. W ten sposób raport pokazuje najbardziej realny obraz rynku reklamowego.

Zdecydowanie największą tego typu firmą jest Google (w raporcie przedstawiony jest jako Alphabet). Przychody z reklamy wyniosły 79,4 mld USD w roku 2016. To bardzo imponujący wynik, który odbiega od pozostałych. Na drugim miejscu znalazł się Facebook osiągając trzykrotnie niższe przychody – było to 26,9 mld USD. Miejsce trzecie zajmuje koncern mediowy Comcast z wynikiem 12,9 mld USD.

Według przewidywań Zenith co do światowego rynku, w roku obecnym budżety na reklamę będą wyższe niż te za telewizję. Interent stanie się więc wiodącym medium reklamowym na świecie. Prognoza ta znajduje potwierdzenie w przedstawionym raporcie Zenith. W rankingu na pierwszych 30 miejsc, aż 5 stanowiło firmy internetowe: Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon oraz Twitter. W sumie razem z Google i Facebookiem w minionym roku przychody tych firm wyniosły 132,8 mld USD. To aż 73% wszystkich budżetów reklamowych online oraz 24% w skali wszystkich wydatków na reklamę.

Co ciekawe, Verizon, który zajął 21 miejsce w rankingu, koncernem mediowym został po wykupieniu AOL w 2015 roku. Planowane jest także przejęcie Yahoo – jeśli ziści się to do końca obecnego roku, Verizon zajmie 6 miejsce.

Twitter jest zdecydowanie najszybciej rozwijającą się firmą w tej kategorii. W latach 2012-2016 przychody z reklam wzrosły aż o 734%. Podobnie jest w przypadku Tencent – wzrost przychodów wyniósł 697%. Facebook natomiast może pochwalić się wzrostem o 528%. Baidu i Sinclair Broadcasting Group zwiększyły przychody dwukrotnie.

Większość z firm, które znalazły się w rankingu Zenith ma siedzibę w Stanach Zjednoczonych. Dzieje się tak ponieważ USA stanowi największy rynek reklamowy, a tamtejsze firmy rozszerzyły swoją działalność poza granice kraju. Chiny oraz Niemcy mają w rankingu po 3 firmy, a Francja, Brazylia, Włochy oraz Wielka Brytania mają tylko po jednym reprezentancie.

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top