Connect with us

Jak reklamować bloga?

Marketing internetowy

Jak reklamować bloga?

Od zawsze miałeś potrzebę dzielenia się swoimi pasjami czy opiniami z innymi? Jeśli tak to pewnie rozważałeś już założenie bloga, być może już nawet tego próbowałeś i poniosłeś porażkę – ludzie nie byli zainteresowani zamieszczanymi przez Ciebie treściami, odwiedzin było niewiele, sekcja komentarzy świeciła pustkami. Dlaczego więc tak się stało? Skromna liczba wizyt internautów na blogu nie musi wcale oznaczać, że był on nieatrakcyjny i nudny, prawdopodobnie nie zadbałeś o odpowiednią jego promocję. W tym artykule postaram się przedstawić Ci kilka możliwości promowania Twojego bloga.

Treść jest kluczem

Jeśli tworzysz bloga, którego głównym tematem będziesz Ty sam, o ile nie jesteś specjalistą z jakiejś dziedziny lub celebrytą, to możesz zapomnieć o karierze jako bloger. Najważniejsze jest aby publikowane przez Ciebie artykuły były przydatne użytkownikowi, miały charakter poradników, pomagały rozwiązywać codzienne problemy czytelników bądź też miały na tyle atrakcyjną formę aby przyciągały uwagę na dłużej. Z tym wiążę się też kolejna porada – zadbaj aby wpisy były wyczerpujące, radzi się aby zawierały powyżej 300 słów ponieważ wpływa to pozytywnie na zagadnienia związane z pozycjonowaniem. Jeśli nie masz pomysłu na artykuł to unikaj dodawania nowych wpisów zbyt często, dużo lepsze będą dobre teksty dodawane raz w tygodniu niż codzienna notka „o niczym”.

Zachęcaj do reakcji

Postaraj się wplatać w artykuły pytania kierowane bezpośrednio do czytelników, pytaj o ich opinie na dany temat, zachęcaj do komentowania. Ważne jest abyś oprócz dodawania wpisu udzielał się również w sekcji komentarzy, prowadził żywą dyskusję z czytelnikami.

Reklamuj się u innych

Jeśli wiesz, że pisane przez Ciebie treści mogą przyciągać duże rzesze internautów pomyśl o publikowaniu wpisów gościnnych na innych blogach, najlepiej tych o podobnej tematyce, które przy okazji generują bardzo duży ruch – jest to świetna metoda, gdyż niewielkim kosztem możesz pozyskać nowych czytelników. Nie zapomnij o tym aby taki wpis był podpisany i zawierał link prowadzący do Twojego bloga.

Postaw na media społecznościowe

Zadbaj o to aby Twój blog miał też swój fanpage na największych portalach społecznościowych. Powodów jest kilka – głównym z nich jest łatwość w docieraniu do ludzi, którzy jeszcze o Tobie nie słyszeli. Facebook pozwala użytkownikom na udostępnianie treści, które ich zainteresowały, dzięki temu mogą one zainteresować ich znajomych, którzy następnie polubią Twój fanpage.

Zainwestuj w SEO i SEM

Oprócz mediów społecznościowych duża część ruchu może pochodzić z organicznych wyszukiwań w Google – warto więc zainteresować się optymalizacją bloga pod algorytmy wyszukiwarki. Niejednokrotnie zadbanie o układ nagłówków, meta tagi title oraz kod samej strony, zwiększy jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie wiesz jak to zrobić możesz skorzystać z porad eksperta SEO. Inną możliwością jest płatna reklama np. poprzez Google AdWords i FacebookAds – platformy te mają niezaprzeczalną zaletę – pozwalają dopasować reklamy pod specyficzną, wybraną przez Ciebie grupę użytkowników, dzięki czemu środki na promocję będą wydawane optymalnie.

Continue Reading
You may also like...

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top