Connect with us

Jak reklamować firmę?

Marketing internetowy

Jak reklamować firmę?

Jeśli właśnie zakładasz firmę lub działasz od niedawna zapewne zastanawiasz się jak zareklamować swoją firmę – w dzisiejszych czasach metod promocji jest bardzo wiele, niektóre zarezerwowane są wyłącznie dla gigantów rynku, firm z ogromnym kapitałem, który pozwala na nieskrępowane działania marketingowe – czy jesteś więc na przegranej pozycji? Niekoniecznie, w poniższym artykule przedstawiam kilka metod na reklamowanie małych i średnich firm.

Pozycjonowanie strony internetowej

Działania promocyjne wielu firm przeniosły się do przestrzeni Internetu, warto więc abyś i Ty zainteresował się taką formą marketingu. Po utworzeniu strony internetowej warto rozeznać się w działaniach promocyjnych konkurencji – jeśli na jej tle wypadasz blado, radzę zainwestować środki w optymalizację witryny i ogólnie pojęte SEO. Obecnie w Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google, uzyskiwanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania pozwoli na uzyskanie tzw. organicznego ruchu, oznacza to, iż użytkownicy poszukujący danego produktu czy usługi trafią na Twoją stronę bezpośrednio z Google. Ważna będzie również optymalizacja kodu strony oraz zamieszczanie unikalnych treści. Jeśli jednak nie znasz się na SEO unikaj podejmowania działań z tym związanych samemu, warto zwrócić się o poradę do specjalistycznej firmy.

PPC

Jeśli zależy Ci na szybkich efektach warto zainteresować się płatnymi linkami i reklamą w Google AdWords – jest to narzędzie pozwalające na łatwe utworzenie grupy reklam, zaplanowanie całej kampanii oraz kontrolę nad jej budżetem. Pozycja Twojej reklamy będzie uzależniona od kliku czynników: jej jakości, ceny jaką za nią zapłacić oraz konkurencji. Wystarczy,że wybierzesz frazę kluczową na którą chcesz promować swój biznes – jest to naprawdę proste i intuicyjne. Ważnym aspektem reklam PPC jest również to, że możesz je kierować na określone grupy odbiorców – jest to niezwykle przydatne, gdyż pomaga w sprawowaniu kontroli nad wydawanymi pieniędzmi. Czy PPC ma jakieś wady? Z pewnością dla młodych firm wadą mogą być duże koszta jakie trzeba ponieść przeprowadzając kampanie opartą na płatnych linkach.

Media społecznościowe

Warto promować swoją działalność we wszelakich mediach społecznościowych – pozwala to na budowanie bezpośredniej relacji z klientem, powiadamianie go o proponowanych przez nas usługach i produktach. Fanpage firmowe mogą w znacznym stopniu przyczynić się do zwiększenia świadomości marki wśród internautów.

E-mail marketing

To forma reklamy rozsyłanej jako wiadomość e-mail – musi być ona realizowana w sposób bardzo umiejętny aby użytkownik nie uznał jej za spam. Wystarczy abyś dobrze dobrał grupę docelową, która będzie zainteresowana Twoją działalnością. Rynek oferuje wiele narzędzi służących do tego celu – dostępne są zarówno rozwiązania ręczne jak i zautomatyzowane, pozwalające na dokładne rozplanowanie całej kampanii i śledzenie jej wyników. Wbrew pozorom e-mail marketing jest obecnie jedną z najskuteczniejszych form promocji, wystarczy jedynie zatrudnić dobrego specjalistę, który będzie wiedział jak sprofilować grupę docelową i jaka treść wiadomości skłoni użytkownika do wejścia na Twoją stronę.

Continue Reading
You may also like...

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top