Connect with us

Popraw relacje z klientami dzięki kilku prostym krokom

relacje z klientami

Marketing internetowy

Popraw relacje z klientami dzięki kilku prostym krokom

Relacje z klientami są niezmiernie ważne – to od nich często zależy sukces Twojej działaności i to, czy zdoła się ona utrzymać na rynku. Im większa konkurencja, tym bardziej trzeba o nie dbać – warto więc poznać strategie i techniki, pomocne w budowaniu z klientami dobrej współpracy. Kolejna sprawa to rosnące oczekiwania klientów, którzy są przecież atakowani zewsząd najnowszymi ofertami i których w związku z tym można łatwo stracić. Być może właśnie dlatego – jak pokazały badania – jedną z najlepszych strategii jest tworzenie programów lojalnościowych. Nie są to jednak wszystkie możliwości, z jakich można skorzystać, by przywiązać do siebie klienta. Jakie inne działania są więc skuteczne?

Systematyczny kontakt to podstawa

Ilość klientów mimo wszystko jest ograniczona, więc każdy z nich jest na wagę złota. Utrata kilku może za sobą pociągnąć utratę kolejnych, gdyż trzeba pamiętać, że kontaktują się oni między sobą, polecają sobie czyjeś usługi, towary i firmy. Poszukują też najlepszych rozwiązań. Jednakże stałe rabaty, promocje, ulepszenia, a przede wszystkim stały kontakt z klientami może sprawić, że będą na tyle przywiązani do marki, aby nie odejść do konkurencji. Kiedy klient wraca do tego samego sklepu ponownie, a przy tym poleca innym jakąś usługę, alb rzecz, jest to dla nich najlepsza rekomendacja – lepsza niż wszystkie szumne reklamy. Dlatego współpraca z klientami i stałe angażowanie ich w swoje działania są kluczowe dla przetrwania i sukcesu.

Postaw na programy lojalnościowe

Jedną z najważniejszych strategii jest – jak już zaznaczono we wstępie – tworzenie interesujących programów lojalnościowych. Szacuje się, że nawet 35% klientów kupuje właśnie dzięki nim. W Polsce z programów korzysta około 40% osób. Ważne jest jednak takie ich budowanie, by nie tylko nagradzały klientów za współpracę, lecz również umożliwiały im stały dostęp do wszystkich najnowszych informacji oraz ofert.
Druga, istotna kwestia to takie ich tworzenie, by klient nie musiał pamiętać na przykład o noszeniu przy sobie plastikowych kart, albo zdobywaniu stempli. Jest to mimo wszystko problematyczne, a jeśli o czymś zapomni i mimo długich starań nie załapie się na promocje, jego frustracja może sprawić, że przejdzie do konkurencji. Najlepiej wybierać takie formy współpracy, które są dla klientów najwygodniejsze!

Wykorzystaj e-maile i SMS-y

Kontakt z klientami jest obecnie dosyć prosty, ponieważ mamy liczne narzędzia do stałego porozumiewania się z nimi – nie trzeba tego robić osobiście, na żywo. Aż 91% polskich przedsiębiorstw wykorzystuje właśnie e-mailing do podtrzymywania zainteresowania klientów ofertą sklepu, promocjami i ogólnie do przekazywania im informacji.

Najlepiej jest łączyć wysyłanie wiadomości przez pocztę elektroniczną z wysyłaniem SMS-ów, gdyż działając w więcej niż jeden sposób mamy większą szansę na dotarcie do klienta na czas. Trzeba jedynie dopasowywać treść i sposób działania do konkretnego sposobu przekazywania informacji, a po drugie – personalizować ofertę.

Fachowe doradztwo i reputacja eksperta

Współcześni klienci są konsumentami bardziej świadomymi, dlatego mimo że potrzebują doradztwa, chodzi im o doradztwo bardzo fachowe, a nie automatyczne. Chcą by ktoś mówił do nich zrozumiałym językiem, objaśniał szczegóły, aktywnie słuchał i był zainteresowany ich rzeczywistymi potrzebami. Z takimi fachowcami o wiele łatwiej jest budować długotrwałe relacje – więc takich warto mieć w swoim zespole.
Ważne jest wysyłanie pracowników na specjalne szkolenia, a także motywowanie ich – niech wiedzą, że odpowiednie nastawienie do klienta jest najistotniejsze!

Continue Reading
You may also like...

Specjalista SEO/SEM pracujący zarówno z mniejszymi jak i największymi polskimi stronami internetowymi. Pasjonat świata marketingu internetowego z doświadczeniem wyniesionym z agencji marketingu internetowego, prywatnych projektów oraz Grupy Wirtualna Polska

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top