Connect with us

Jak reklamować produkty w sklepie internetowym?

Marketing internetowy

Jak reklamować produkty w sklepie internetowym?

Mamy 2018 rok, branża e-commerce rozwija się nadal bardzo prężnie, coraz więcej sklepów decyduje się na otwarcie cyfrowych platform sprzedaży swoich produktów, jednak niejednokrotnie okazuje się,że zainwestowane w to środki nie zwracają się, nie mówiąc już o generowaniu zysków – Dlaczego właściwie tak się dzieje? Powodów jest za pewne wiele, w poniższym artykule chciałbym przede wszystkim skupić się na podejściu klientów do współczesnego rynku e-commerce. Sprzedaż internetowa stała się codziennością, a co za tym idzie, trudniej już przyciągać uwagę użytkowników na dłużej, stali się oni bardziej wymagający, przed dokonaniem zakupu sprawdzają ceny u konkurencji oraz analizują wszelkie cechy oferowanych produktów.

Czy ten produkt jest dobry? – opinie klientów jako zachęta do zakupów

Większość sklepów internetowych zaimplementowała już możliwość wystawiania recenzji produktów, jak i całości funkcjonowania sklepu dla użytkowników – co dzięki temu można osiągnąć? Przede wszystkim znamiona autentyczności, dzięki publikowaniu opinii klientów podkreślamy,że ich zadowolenie jest dla nas istotne, dodatkowo możemy dowiedzieć się jaki asortyment interesuje kupujących i co warto wprowadzić do oferty sklepu, a czego ewentualnie możemy się pozbyć, chociażby ze względu na małe zapotrzebowanie,czy niską jakość. Dodatkowo wprowadzenie możliwości wystawiania opinii przez klientów dodaje nam wiarygodności, oprócz atrakcyjnego opisu produktu, zainteresowany kupnem może sprawdzić czy te obietnice mają przełożenie w rzeczywistości.

Udostępniaj klientom możliwość łatwego porównywania produktów

Umożliwienie łatwego porównania oferowanych przez nas produktów jest bardzo ważne – każdy chce przecież wiedzieć za co dokładnie płaci, które z funkcji szukanego przez niego urządzenia będą mu przydatne. Pozwoli to na zmniejszenie u klienta dysonansu pozakupowego oraz zracjonalizuje dokonanie zakupu. Jeśli wiesz,że możesz konkurować z innymi ceną, nie wahaj się tego podkreślać, chociażby informując poprzez porównywarkę o wyższych cenach tego samego produktu u innych.

Zadbaj o dobrą prezentacje produktu

Dbanie o dobrą prezentacje produktu w sklepie internetowym brzmi dość abstrakcyjnie,prawda? Cóż przecież oprócz zdjęć możemy zamieścić na stronie aby dobrze przedstawić produkt klientowi?Odpowiedzią oczywiście jest, tak ostatnio kochana przez marketing, treść – zwracaj uwagę na to czy każda z kategorii ma swój dokładny i oryginalny opis oraz czy tekst dotyczący produktu zawiera coś więcej niż jego specyfikacje techniczną. Warto zainwestować więc w dobry copywriting – przełoży się to chociażby na czas spędzany przez klienta na stronie wybranego towaru z naszej oferty.

Promocje – nie bój się ich wprowadzać

Samo słowo „promocja” nabrało dziś dziwnego wydźwięku – z jednej strony kojarzyć się może z atrakcyjną ofertą sprzedażową, z drugiej zaś z próbą wyciągnięcia od klientów pieniędzy poprzez ciągłe zamieszczanie nowych,rzekomo niższych, cen. Jednak prowadząc sklep internetowy warto jest, od czasu do czasu, obniżyć ceny wybranych produktów i poinformować o tym klientów – ludzie lubią mieć przecież poczucie, iż trafili na wyjątkową obniżkę i dokonują przemyślanych oraz mądrych zakupów. Możesz także pomyśleć o wprowadzeniu rabatów dla osób, które często zaopatrują się właśnie u Ciebie – dzięki temu dasz im poczucie, że wierność Twojej marce opłaca się finansowo.

SEO i PPC

Korzystanie z linków sponsorowanych i kampanii PPC może być również dobry rozwiązaniem w przypadku sklepów internetowych – zwłaszcza jeśli specjalizują się w sprzedaży produktów z jednej kategorii. Umożliwi to przyciągnięcie konkretnych klientów, z reguły zainteresowanych danym towarem. Odpowiednia optymalizacja witryny sklepowej również może przysłużyć się naszym celom – warto zadbać o czystość kodu strony oraz regularne pozyskiwanie linków.

Współpraca z influencerami

Warto podjąć również współpracę z osobami kreującymi trendy na dane produkty, niejednokrotnie mają oni opinie ekspertów i cieszą się dużym zaufaniem – dzięki temu nasz sklep uzyska rangę zaufanej instytucji, która z pewnością nie zawiedzie oczekiwań klientów.

Newslettery

Odpowiednio przeprowadzona kampania e-mailingowa pozwala zwiększyć sprzedaż zwłaszcza w specyficznych porach roku – na święta, walentynki, wakacje. Klient jest wtedy na bieżąco informowany o nowościach i promocjach. Trzeba jednak skupić się na tym aby nie zalać użytkowników bezwartościowymi informacjami, gdyż to może spowodować jedynie ich irytacje i wywołać niechęć.

Continue Reading
You may also like...

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top