Connect with us

Reklama na forach internetowych

Marketing internetowy

Reklama na forach internetowych

Wydawałoby się, iż termin „media społecznościowe” rozprzestrzenił się na świecie kilka lat temu. Obecnie pod wymienionym wyżej określeniem rozumie się wszelakie portale umożliwiające komunikację i wymianę treści wielu użytkownikom naraz. Pamiętajmy jednak, iż swego rodzaju protoplastą social media są fora internetowe – obecnie cieszące się raczej złą sławą, głównie z powodu rozprzestrzenionego na nich na szeroką skalę marketingu szeptanego. Jednakże czy w 2018 roku dalej można używać for internetowych jako skutecznych kanałów reklamowych? W tym artykule spróbuję odpowiedzieć właśnie na to pytanie.

Jak skutecznie promować markę na forum internetowym?

W związku z faktem, iż fora zostały praktycznie zalane postami o charakterze reklamowym, dodatkowo zawierającymi linki prowadzące do rozmaitej jakości stron – użytkownicy z niechęcią spoglądają na wszelkie działania związane z marketingiem szeptanym. Stąd też wiele firm zajmujących się promocją zrezygnowało ostatecznie z for internetowych – jednak czy słusznie?

Bądź rozpoznawalny

Najważniejszym, tak jak w wypadku każdego innego działania promocyjnego, jest wybranie odpowiedniej grupy docelowej naszych reklam – tu będzie chodziło nam oczywiście o listę odpowiednio sprofilowanych for tematycznych. To dzięki takiej liście dotrzemy do klientów, którzy rzeczywiście mogą być zainteresowani kupnem – należy więc położyć akcent nie na umieszczanie linków wszędzie, gdzie popadnie, ale raczej na myślenie o grupie docelowej – dlatego raczej należy unikać for ogólno-tematycznych, chyba,że znajdują się tam tematy odnoszące się stricte do produktu, który chcemy zareklamować. Gdy przystępujesz do zakładania profili na forach pamiętaj o tym aby różniły się od siebie – jeśli na wielu forach ta sama osoba będzie reklamować ten sam produkt – automatycznie całe działania reklamowe tracą na wiarygodności.

Inną skuteczną metodą na budowanie rozpoznawalności jest zakładanie kont jako firma – dzięki temu użytkownicy czytający zamieszczane przez nas posty nie będą czuli się oszukani – forumowicze często mówią o tym, iż specjaliści od marketingu szeptanego zakładają konta, które wydają się zwykłymi profilami użytkowników, a dopiero z czasem dodają posty reklamowe. Dodatkowo jeśli dysponujemy dużą wiedzą odnośnie branży, w której działamy. Możemy wypowiadać się z pozycji swego rodzaju autorytetu, a to może dodawać nam wiarygodności i zaufania. Pamiętaj, że posty mające budować Twoją renomę jako eksperta nie powinny mieć charakteru reklamowego – nie obawiaj się szczerych wypowiedzi, odpowiadaj na konstruktywną krytykę, jeśli będziesz pytany o produkty konkurencji wypowiadaj się o nich szczerze, nie wahaj się ich czasem pochwalić.

Podsumowując

Marketing szeptany na forach nie musi oznaczać wcale formy nachalnej reklamy, która irytuje i zniechęca użytkowników. Kluczem jest odpowiedni dobór miejsc, gdzie zastosujemy takie działania. Dodatkowo pamiętajmy, iż nie zawsze podszywanie się pod zwykłego użytkownika przyniesie najlepszy efekt – czasem lepiej jest postawić na szczerość i nie kryć się z tym,że chcemy polecić swój produkty, wtedy jednak oprócz samej reklamy zamieśćmy coś co przyda się innym użytkownikom – poradniki, artykuły, ciekawe linki.

Continue Reading
You may also like...

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top