Connect with us

Jak wypozycjonować lokalną firmę w Google Maps? Mini- poradnik

Marketing internetowy

Jak wypozycjonować lokalną firmę w Google Maps? Mini- poradnik

Początki aplikacji Google Maps sięgają już 2005 roku, z małego projektu, który miał dostarczyć użytkownikom możliwość zlokalizowania pobliskich firm, czy odnalezienia drogi do interesujących ich miejsc, Google Maps zmieniło się w wielkie przedsięwzięcie, w którego tworzeniu uczestniczy, jak poinformowała sama korporacja, ponad 7100 pracowników i podwykonawców.

Google Maps jest obecnie jedną z najczęściej używanych aplikacji mobilnych – jednak czy może ona być narzędziem marketingowym? Wyobraźcie sobie sytuację, iż będąc właśnie na wycieczce, czy wyjeździe służbowym w nieznanym sobie mieście, zgłodnieliście i chętnie wstąpilibyście do jakiejś restauracji – w jaki sposób zaczniecie jej szukać? Oczywiście przy pomocy Google. Po wpisaniu odpowiedniej frazy ukaże się nam lista interesujących nas restauracji – pierwsze w wynikach będą oczywiście reklamy, potem wyniki przedstawione w formie wizytówek kilku firm w Google Maps, następnie wyniki wyszukiwania w postaci zwykłych linków.

Statystyki pokazują, iż użytkownicy w większości przechodzą na stronę firm, które widniały w wynikach wyszukiwania właśnie jako wizytówka w Google Maps.

Jeśli więc możemy generować ruch na naszej stronie dzięki wyświetleniu w Google Maps, nasuwa się oczywiste pytanie – jak znaleźć się w tych wynikach wyszukiwania? Na ostateczny efekt wpływa kilka składowych – najważniejsza jest jakość naszej strony, musimy zadbać o szybkie ładowanie się serwisu WWW zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i desktopowych. Zagadnieniem związanym stricte z SEO jest natomiast odpowiednia ilość wysokiej jakości linków prowadzących do naszej strony, linki te muszą przyrastać w czasie z odpowiednią częstotliwością, aby sprawiać wrażenie naturalnie pozyskiwanych. Najbardziej istotnym dla nas narzędziem będzie jednak Google Moja Firma – dzięki odpowiedniej optymalizacji profilu naszego przedsiębiorstwa, będziemy mogli uzyskać nasz cel, którym jest wyświetlanie się w wyniach Google Maps.

Jak zoptymalizować swoją wizytówkę w Google Moja firma?

  • Nazwa powinna zawierać skrótowo opisany zakres działalności firmy, dlatego więc nie wystarczy ograniczyć się standardowego „Firma X”, a znacznie lepiej jest w polu nazwy wpisać np. „Firma X – fryzjer dla psów, Warszawa, Ochota” (Oczywiście o ile nasza firma zajmuję się strzyżeniem psów)

  • Zawsze skrupulatnie uzupełniajmy dane kontaktowe i adres firmy. W tym dziale koniecznie musi znaleźć się link do witryny firmowej.

  • Uzupełnij profil o dodatkowe informacje – godziny otwarcia, krótki opis działalności,który będzie zarazem przystępny i miły w odbiorze.

  • Koniecznie zadbaj o dodanie rozszerzeń umożliwiających szybki kontakt z Twoją firmą – numer telefonu po wciśnięciu, którego użytkownik nawiązuje połączenie telefoniczne będzie idealny.

  • Pamiętaj o wgraniu wysokiej jakości zdjęć, najlepiej zawierających logo firmy i zdjęcie budynku, tak aby osoba, która znajdzie się w pobliżu mogła łatwo go rozpoznać. Zaleca się wgranie własnych zdjęć ponieważ w innym wypadku wyszukiwarka może wybrać je za nas na podstawie frazy kluczowej na jaką się wyświetlamy.

  • Dodaj stronę swojej firmy do lokalnych katalogów w internecie.

Przedstawione powyżej informacje mają oczywiście jedynie skrótowy charakter, mogą być jednak podstawową instrukcją tego, jak rozsądnie geolokalizować swoją firmę w internecie.

Continue Reading
You may also like...

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

To Top