Connect with us

Jak zbudować świadomość własnej marki w internecie?

Marketing internetowy

Jak zbudować świadomość własnej marki w internecie?

Obecnie praktycznie zaraz po zarejestrowaniu firmy przedsiębiorca przystępuje do budowy swojego wizerunku – chce przecież aby każdy dowiedział się o tym,że rozpoczął działalność. Najczęściej taki świeżo upieczony biznesmen zaczyna od stworzenia strony internetowej i niestety najczęściej na tym kończy się jego aktywność związana z marketingiem internetowym. W poniższym mini – poradniku zamieściłem wskazówki dotyczące promowania biznesu w sieci.

  1. Nigdy nie oszczędzaj na stronie internetowej

    Zlecając wykonanie strony swojej firmy zabezpiecz na ten cel większe środki. Nigdy nie pozwól sobie na myślenie,że najlepsza strona to tania strona. W sieci ciągle można trafić na strony poważnych firm tworzone przez amatorów – nieumiejętne wykorzystanie szablonów, niedostosowanie grafiki do treści, czy błędy językowe to niestety nadal chleb powszedni polskiego internetu.

  2. Nie ograniczaj się wyłącznie do stworzenia strony

    Kiedy Twoja firma istnieje już w sieci warto abyś zadbał o rozwój witryny. Nie powinieneś ograniczyć się tylko do stworzenia strony- wizytówki, oprócz informacji o zakresie działalności, czy cennika usług, warto jest zainwestować w budowanie relacji z klientami. Postaraj się regularnie dodawać nowe treści np. dotyczące branży w której działasz, informacji o dokonaniach firmy. Warto zwrócić swoją uwagę ku mediom społecznościowym – założenie profilu firmy na facebook pozwoli na informowanie zainteresowanych użytkowników o bieżących kwestiach związanych z Twoją działalnością.

  3. Stawiaj na autentyczność

    Zamieszczając informacje dotyczące Twoje zespołu i Ciebie unikaj wstawiania zdjęć pobranych z sieci. Mimo tego,że mogą być one wysokiej jakości, nigdy nie wyglądają autentycznie. Chcąc budować relacje z klientami musisz pokazać,że jesteś otwarty na kontakt.

  4. Dbaj o jakość udostępnianych materiałów

    Punkt ten niejako wiąże się z poprzednim – jakość wstawianych przez Ciebie treści graficznych jest niezwykle istotna, zdjęcia przedstawiające wytwarzane produkty, czy sam proces produkcji nigdy nie powinny wyglądać jak wykonane najtańszym aparatem cyfrowym, bo wtedy w oczach potencjalnego klienta nigdy nie zbudujesz wizerunku siebie jako profesjonalisty w branży.

  5. Identyfikacja wizualna

    Jeśli prowadzisz swoją firmę już od wielu lat to z pewnością przyzwyczaiłeś się do swojego logo czy ogólnego designu związanego z Twoją marką. Jednak nigdy nie neguj upływającego czasu – to co było modne 10,15 czy 20 lat temu, dziś jest już prawdopodobnie widziane jako przestarzałe i wywołujące zażenowanie. Warto więc zainwestować w odświeżenie wizerunku firmy – zamówić nowe logo, które może być inspirowane tym w starszej wersji, oraz zasięgnąć porady dotyczącej ogólnego planu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

  6. Zadbaj o spójność komunikatu

    Prowadzone działania reklamowe powinny być spójne – co to oznacza? Otóż jeśli na stronie internetowej kreujesz swój wizerunek jako profesjonalisty, powinieneś podobne działania wykonywać także w mediach społecznościowych. Nigdy nie może wystąpić sytuacja, w której Twoja witryna przedstawia Cię jako poważnego biznesmena a fanpage na facebooku publikuje posty o zabawnym charakterze, czy treści zupełnie niezwiązane z zakresem działalności firmy.

  7. Jeśli firma przeżywa wizerunkowy kryzys skorzystaj z porad eksperta

    Jeśli zauważyłeś,że ruch na Twojej stronie internetowej znacznie spadł, a generowany przychód jest coraz mniejszy nie wahaj się skorzystać z porady eksperta. Specjalista ds. marketingu często pomoże zidentyfikować problem oraz go rozwiązać.

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Marketing internetowy

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top