Connect with us

Jak promować firmę na Facebook?

Jak promować firmę na Facebook

Social Media

Jak promować firmę na Facebook?

Facebook jest najpopularniejszym portalem społecznościowym na świecie, służy już nie tylko utrzymywaniu kontaktów z grupą znajomych i dzieleniu się z nimi interesującymi treściami. Obecnie jest również uznawany za jedno z najlepszych narzędzi w marketingu internetowym. Wiele firm z rozmaitych branż zakłada fanpage związane ze swoją działalnością oraz wykupuje płatną reklamę, która ma pozwolić im dotrzeć do grupy osób potencjalnie zainteresowanych oferowanymi przez nie usługami i produktami. Jak jednak prowadzić skuteczne działania promocyjne na Facebook, tak, aby nie zaginąć w tłumie?

  1. Nie ograniczaj się wyłącznie do spraw związanych z Twoją firmą – w początkowym okresie istnienia fanpage’a Twojej firmy, zapewne będziesz miał problemy ze zdobywaniem nowych odbiorców, dlatego też nie ograniczaj się jedynie do dodawania postów związanych bezpośrednio z działalnością firmy. Skupiaj się raczej na dzieleniu się przemyśleniami związanymi z przemianami w branży, w której działasz. Jeśli nie masz pomysłu na codzienne komentowanie w ten sposób bieżących wydarzeń możesz przynajmniej od czasu do czasu udostępnić ciekawy artykuł zamieszczony na innym fanpage’u.
  2. Nie bój się współpracy z influencerami – często podjęcie współpracy z popularnym blogerem, czy autorytetem w jakiejś dziedzinie może skutkować zwiększeniem świadomości potencjalnych klientów o istnieniu Twojej firmy.
  3. Bądź aktywny – stworzenie fanpage’a i regularne publikowanie postów to nie wszystko, ważne jest, aby firma była aktywna na Facebook. Warto więc komentować artykuły związane z branżą oraz wchodzić w aktywną dyskusję z użytkownikami w sekcji kometarzy.
  4. Bądź konsekwentny – już przed pojawieniem się Twojej firmy na Facebook powinieneś mieć w głowie wizję tego jaki wizerunek swojej działalności chcesz budować. Czy zależy Ci na tym by uchodzić za eksperta w branży, czy może jednak, aby być bliżej ludzi i nie dystansować się od nich?
  5. Dbaj o częstotliwość dodawania postów – im częściej będziesz zamieszczał jakieś ciekawe informacje, tym bardziej prawdopodobne będzie, iż przyciągniesz większą liczbę użytkowników. Zaleca się publikowanie ok. 3 postów dziennie. Wystrzegaj się jednak dodawania informacji nieistotnych i spamowania bezwartościowymi treściami, gdyż wtedy z pewnością pożegnasz się z dużą liczbą potencjalnych klientów.
  6. Dziel się informacjami o życiu firmy – chodzi tu oczywiście o dzielenie się z użytkownikami codziennym życiem firmy i zespołu pracowników, a nie publikowaniem listy otrzymanych wyróżnień i nagród branżowych.
  7. Publikuj zdjęcia i wideo – nagrania wideo są atrakcyjną formą budowania wizerunku firmy, dzięki nim możesz zaprezentować swój zespół i siedzibę.

 

Przedstawione powyżej zasady są jedynie podstawowymi wskazówkami dotyczącymi tego jak umiejętnie rozpocząć aktywność firmy w mediach społecznościowych. Z czasem na pewno sam wypracujesz sobie sposoby działania, które będą przynosiły najlepsze rezultaty. Pamiętaj, że w sytuacjach kryzysowych warto zwrócić się do ekspertów, którzy pomogą Ci z nich wybrnąć.

Absolwent filologii polskiej, który na ostatnim roku zainteresował się tematyką funkcjonowania treści w nowych mediach oraz marketingiem internetowym. Pasjonat powoli budujący swoje doświadczenie poprzez praktyczny kontakt ze światem SEO/SEM

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Social Media

Popularne

Najnowsze wpisy

Chmura tagów

To Top