YouTube stawia na rozwój, a plany platformy przewidują produkcję aż 40 nowych programów, w tym z udziałem gwiazd takich, jak Demi Lovato, Ellen DeGeneres oraz Kevin Hart. Większość pojawi się na płatnej platformie YouTube Red, choć wspomina się też o dostępności niektórych z nich bez konieczności płacenia.
YouTube podaje zresztą, że nie było problemu ze znalezieniem marek gotowych na finansowanie tego rodzaju aktywności. Dobrym przykładem może być tu firma Johnson & Johnson, która objęła swoim patronatem program poszukujący talentów „Best Cover Ever” zrywając tym samym z zapowiedzianą kilka miesięcy wcześniej polityką bojkotowania platformy ze względu na „bezpieczeństwo marki”.
Trudno nie mówić o planowanych zmianach jako o starciu gigantów, coraz częściej można bowiem usłyszeć także o planach Facebooka, który szykuje 24 różne programy o różnej zawartości. Za jeden z nich ma nawet odpowiadać Conde Nast., choć doniesienia mówią o rozmowach z wieloma celebrytami i o podpisanych już umowach przez niektórych z nich.